Hoe zorgen we dat het (thuis)werk doorgaat?

Hoe zit uw medewerker er thuis bij?

 We zijn allemaal in de ban van het coronavirus en de gevolgen hiervan. Waar mogelijk proberen we door te werken vanuit huis. Ook bij uw bedrijf zijn waarschijnlijk medewerkers thuis aan de slag gegaan. Belangrijk is dat ze een geschikte werkplek hebben of creëren om thuis aan het werk te gaan.

Creëer ook voor de nieuwe thuiswerker een goede thuiswerkplek

Nu er ineens op stel en sprong thuis gewerkt wordt, is het raadzaam om met uw thuiswerkende werknemers te bespreken wat nodig is om een verantwoorde thuiswerkplek te creëren. Denk hierbij aan een goede stoel, bureau, laptopverhoger en/of een los scherm, los toetsenbord of losse muis. Een langdurig verkeerde (werk)houding kan heel vervelende klachten geven.

Als werkgever kunt u bij uw medewerkers inventariseren wat er nog ontbreekt op de thuiswerkplek en ervoor zorgen dat dit in orde wordt gemaakt. U kunt uw medewerkers eventueel de mogelijkheid bieden om losse toetsenborden, muizen en laptopstandaarden van kantoor mee naar huis te nemen voor de periode dat er thuisgewerkt wordt. Probeer creatief te zijn. Is er bijvoorbeeld geen laptopverhoger beschikbaar, gebruik dan een stapel boeken. Eventueel kunt u met behulp van een foto/video van de werkplek meedenken over de mogelijkheden.

Nog wat tips voor de thuiswerker

Zorg voor afwisseling in houding en voldoende beweging.

  • Iets lezen hoeft niet altijd zittend achter de laptop, u kunt een ander plekje in huis opzoeken.
  • Sta elk halfuur van uw plek op en haal iets te eten/drinken. Loop een rondje door uw tuin.
  • Ook als u aan het bellen bent, hoeft u niet altijd achter uw laptop te blijven zitten.

Zorg dat werk en privé gescheiden blijven.

  • Ruim aan het einde van de werkdag uw laptop op, zodat u niet in de verleiding komt nog even uw e-mail te checken.

Vragen? Wij zijn er voor u.

Voor vragen over dit onderwerp of over andere onderwerpen kunt u uiteraard bij ons terecht. De medewerkers van BMD Advies Rijndelta zijn ook thuis of, in beperkte mate, op kantoor aan het werk. De telefoon wordt beantwoord en de laptop staat aan.

Hoe kan het werk doorgaan? Samen zoeken we naar de beste oplossing.

Samen met u zoeken we naar mogelijkheden om werkzaamheden op een alternatieve manier uit te voeren, zodat er geen achterstanden ontstaan. We kunnen  rapportages uitwerken, vergunningaanvragen voorbereiden, maar ook bijvoorbeeld een energieaudit in gang zetten. Een fysieke milieu- en/of arborondgang is nu vaak lastig, maar we kunnen wel uw registers wet- en regelgeving en de beleidsmatige onderdelen van de RI&E op afstand actualiseren. Adviseren is vaak ook op afstand mogelijk! Kortom, BMD Advies is ook de komende tijd uw full-service QHSE-partner.

Niemand weet hoe lang de huidige situatie nog voortduurt en wat de toekomst brengen zal. Mocht u ergens mee zitten, schroomt u dan niet contact met ons op te nemen. Wij zijn telefonisch bereikbaar via 0180-614378. Of bel rechtstreeks met uw adviseur.

En last but not least: zorg goed voor elkaar en voor uzelf!

 

No Comments Yet.

Laat een reactie achter

Onze klanten
client1
client2
client3
client4
client5